woensdag 4 april 2012

De superhelden deel 2

In het 2e deel van de superhelden worden onze kookouders aan u voorgesteld. Tijdens het kamp zorgen zij ervoor dat de kinderen op tijd eten en drinken krijgen en niemand iets tekort komt. Een andere belangrijke taak voor de kookploeg is er voor te zorgen dat de leiding op tijd koffie krijgt.

Leona Ottevanger
Mijn naam is Leona Ottevanger, ben 40 jaar en woon ook al zolang in Ridderkerk, ben al 20jaar gelukkig getrouwd met Peter, samen hebben wij 2 kinderen, Isabeau 16jaar en Ricardo 13 jaar. Isabeau is sinds 3 jaar lid bij RWA, daarvoor heeft ze 9 jaar gekorfbald bij Bolnes. Ricardo voetbalt al 10 jaar bij RVVH in Ridderkerk. Zelf heb ik zo 25 jaar gekorfbald bij kv Bolnes. We hebben een familiebedrijf Ottevanger Herenkleding waar ik regelmatig bij mee help. Ik ga voor het eerst mee als kookouder op het RWA-kamp, maar had al zoveel goede en leuke berichten over het kamp gehoord, dat ik me nadat ze nog een kookouder nodig hadden me spontaan heb aangemeld. In mijn vrije tijd hou ik me zoveel mogelijk met mijn kinderen bezig, waaronder het sporten. Op de voetbal van mijn zoon zijn wij ook veel aanwezig met het regelen en organiseren van activiteiten, mijn man is daar al ruim 10 jaar trainer van allerlei teams en zelf organiseer ik daar voor de jongste kinderen een 2-daags kamp, in ons gezin staat voetbal ook zeer centraal. Hou veel van musicals, muziek, voetbal, en heeeeeel veeeeel gezelligheid, gekheid, en lachen heeeel veeeeel lachen, uiteten met vriendinnen wat zeer regelmatig gebeurt, geloof dan jullie nu wel iets meer weten van wat mij bezig houdt.

Nelleke van de Steenoven - Obelix
Mijn naam is Nelleke van de Steenoven. Ik ben de moeder van Marjolein Dane uit de C1. Ik ben 50 jaar, ben getrouwd en heb 3 kinderen. Ik heb 2 zoons van 20 en 18 jaar en Marjolein is 14. Ik ben al bijna 9 jaar toeschouwer van RWA sinds Marjolein als welp op korfbal ging. Vanaf die tijd ben ik elke zaterdag bij haar wedstrijd te vinden. Ik werk al 27 jaar in het basisonderwijs. Dit jaar sta ik voor groep 1/2 en groep 7/8 van OBS Rhoon- de Overkant, dit doe ik met veel plezier naast mijn functie als adjunct directeur van deze school. Ik ben dol op (school)kampen en ga dus nu al weer voor de 6e keer mee als kookmoeder van het RWA- kamp. Elk jaar kijk ik met veel plezier uit naar dit evenement, dat ik vanuit de keuken kan aanschouwen. Ik geniet van het plezier dat de kinderen van 7 t/m 18 jaar met elkaar hebben. In mijn vrije tijd lees ik graag en ga graag op vakantie met het hele gezin.

Ton Zantman - De Kok (met C-O-C-K)
Ik ben Ton Zantman de 49 jaar jonge vader van Lieke en Jelle. Ik werk al 28 jaar voor Huntsman een grote producent van grondstoffen voor Polyurethane schuim. Hier ben ik verantwoordelijk voor het draaiende houden van de fabriek computer systemen, het DCS systeem voor 4 verschillende fabrieken. Bij RWA ben ik sinds vorig jaar toegevoegd aan de TC. Verder heb ik enkele teams getraind en de opleiding Basis Opleider Korfbal gevolgd. Dit jaar wordt het vierde jaar dat ik met kamp meega als Kookvader.

En aangezien Johan, naast dat hij lid is van de kampcommissie, uiteraard ook nog zijn steentje bijdraagt in de keuken, stellen we hem hier nogmaals voor:

Johan Giberius - Super Grover
Mijn naam is Johan Giberius, 43 jaar. Werk bij een internationale firma genaamd Evatec, die apparatuur levert voor  de nano-technologie.  Apparatuur voor bijv. de chips-industrie en voor optische coatings, denk hierbij aan de lenzen voor in elektronen microscopen. Onze kinderen Kenneth, C1 en Tristan, D1 zitten sinds hun resp. 7e en 5e jaar op de korfbal. Nu alweer zo’n 6 jaar. Samen met Akke Dijkshoorn heb ik Tristan in de welpjes nog een jaar gecoacht. Heb een aantal jaren meegetraind met de recreanten op de woensdagavond. Mijn vrouw Patricia heeft me aangestoken om mee te gaan als “kookouder”. Dit jaar ga ik voor de 4e keer mee als kookouder. Voor het eerst in een soort van deeltijd functie omdat een deel van de tijd wordt gevuld met mijn nieuwe functie in de kampcommissie. De persoonlijke uitdaging is om de verbinding te zijn tussen de leiding en de kookploeg. Zodat de kinderen weer heerlijk kunnen genieten van het eten waarbij er een juiste aansluiting is op de spellen en activiteiten. Mijn vrije tijd gaat op aan het bekijken van korfbalwedstrijden en het 3x per week beoefenen van de hardloopsport.

2 opmerkingen:

  1. Vinden jullie ook niet dat de Kok (met C-O-C-K) verdacht veel op Ton Zantman lijkt. Geef die man een hoed en klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat viel mij dus ook op toen ik de foto's naast elkaar plaatste... Verdacht!

    BeantwoordenVerwijderen